Bij acute pijn of andere spoedgevallen, belt u tijdens openingstijden met: 0703962688
buiten openingstijden met: 070-3110305

HomeDe praktijkBehandelingenPraktische zakenContactMaak een afspraak

Betalen & Famed

De rekening
De tandartsrekening is opgebouwd uit de verschillende prestaties die tijdens een behandeling hebben plaatsgevonden. Op de rekening staat elke prestatie omschreven met een code. Aan elke code is een tarief gekoppeld dat kan verschillen per tandartsenpraktijk.

U ontvangt de nota van Famed!

Waarom ontvang ik een nota van Famed?
Wij houden ons graag uitsluitend bezig met mondzorg op maat. Wij zorgen liever voor u dan dat wij veel tijd besteden aan de financiële administratie. Daarom hebben wij de verwerking van de nota’s overgedragen aan Famed (www.famed.nl).

Wat betekent dit voor u?

U ontvangt een nota van Famed en ziet in één oogopslag hoe de nota is opgebouwd.
Als uw zorgverzekeraar een gedeelte vergoedt, dan staat dit duidelijk op de nota. Hoeveel dit is, hangt af van de polisvoorwaarden van uw zorgverzekering. Het resterende bedrag betaalt u aan Famed. Staat er geen vergoeding op uw nota vermeld? Dan betaalt u het hele bedrag aan Famed. Daarna controleert u of u de nota kunt declareren bij uw zorgverzekeraar.
Heeft u een vraag over de hoogte van de vergoeding of recht op vergoeding? Neem dan contact op met uw zorgverzekeraar.

Betaling van uw nota

U kunt de nota van Famed op verschillende manieren betalen, bijvoorbeeld met iDEAL of via een (digitale) bankoverschrijving. Bekijk alle betaalmogelijkheden op 

Famed hanteert een standaard betaaltermijn van 30 dagen. Heeft u net iets meer tijd nodig om de nota te voldoen? Ga naar www.notavanfamed.nl of mail/bel met het Contact Center van Famed.

Alles online snel en gemakkelijk regelen

Op www.notavanfamed.nl kunt u veel zaken rondom de nota zelf regelen. Zo kunt u de nota inzien, de status van uw nota controleren en een adreswijziging doorvoeren. Nota van Famed biedt u overzicht van uw nota’s en gemak bij uw betalingen.

Heeft u vragen over uw ontvangen nota?

Voor vragen over uw nota kunt u terecht op de website. U kunt ook contact opnemen met het Contact Center van Famed.

www.notavanfamed.nl
• 0900 – 0885 (voor dit informatienummer betaalt u alleen uw gebruikelijke belkosten)
• contactcenter@famed.nl
Het Contact Center van Famed is bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 18:00 uur.

Privacy
Voor een correcte administratie en facturatie delen wij uw gegevens met Famed. Famed gaat hier, net als wij, uiterst zorgvuldig mee om. Famed is ISO 9001 en NEN 7510 gecertificeerd. Meer informatie over het privacy beleid van Famed kunt u vinden op www.notavanfamed.nl.
Gezien deze huidige periode van financiele crisis hanteren wij de tandarts-prijzenlijst van de zorgverzekeraars. Wij proberen daarom patiënten met de codes te behandelen dat de patiënt en zijn zorgverzekeraar minder financieel belast . Dus als wij een kies met een vulling kunnen redden dan plannen wij niet voor een kroon. Wegens de financiele crisis treffen wij nu meer patiënten aan met een individueel instabiel financiëel vermogen. Daarom willen wij dat onze patiënten verzekerd zijn en verzekerd blijven voor tandartskosten. Ter voorkoming van extra administratie en voor de veiligheid willen wij zo min mogelijk patiënten met contant geld, behandelen. Verzekerde patiënten hoeven bij ons niet contant te betalen. Wij sturen meestal een keer per maand het bestand van alle behandelde patienten naar Famed en Famed gaat vervolgens nota's naar de verzekeraars en als dat nog nodig is, naar patiënten verzenden. Op deze manier blijft alle administratie centraal bij Famed. Wij kunnen zodoende helder en veiliger werken en onze tijd aan ons vak besteden.
Een enkele keer vragen onze patiënten naar de mogelijkheid van een betalingsregeling en dat kan ook het best bij Famed geregeld worden.
Dat noem ik wederzijds begrip van tandarts en patiënt.

Praktische zaken

Wilt u patiënt worden bij onze praktijk? U bent van harte welkom. Een eerste afspraak is meestal mogelijk binnen 1 werkdag(en). Als u wilt, kunt u een kennismakingsgesprek met een van onze teamleden voeren. Wij geven u ook graag een rondleiding om u wegwijs te maken in onze praktijk.

Patiënt worden

Wilt u patiënt worden bij onze praktijk? U bent van harte welkom. Een eerste afspraak is meestal mogelijk binnen 1 werkdag(en). Als u wilt, kunt u een kennismakingsgesprek met een van onze teamleden voeren. Wij geven u ook graag een rondleiding om u wegwijs te maken in onze praktijk.
U kunt zich telefonisch aanmelden of via het formulier op onze website.
Inschrijven ›

Wijzigingen doorgeven

Met behulp van ons formulier kunt u uw gegevens doorgeven aan de praktijk. Wilt u een wijziging doorgeven van uw adres of uw verzekering dan kan dat ook hier. Voor ieder gezinslid dient u een apart formulier in te vullen. Uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld.
Geef door ›

Afspraak maken

Bij Tandartspraktijk Rijswijk kunt u terecht op afspraak. Onze patiënten kunnen binnen 3 werkdag(en) terecht voor een controle. Bij een periodieke controle bekijken we de status van uw gebit en beoordelen of extra behandeling noodzakelijk is.
Maak een afspraak ›

Spoed

Vraagt u zich af of er sprake is van spoed of denkt u dat behandeling misschien kan wachten tot de eerstvolgende werkdag? De spoeddienst kan dit met u bespreken.
Lees verder ›

Ga naar

HomeDe praktijkBehandelingenContact

Service

Maak een afspraakInschrijvenPatient wordenWijzigingen doorgevenTarievenBetalen

Tandartspraktijk Rijswijk

Bezoekadres: 
Burgemeester Elsenlaan 72
2283AB Rijswijk
Telefoon: 0703962688

U kunt ons mailen over het stellen van algemene vragen, stellen van medisch inhoudelijke vragen, wijzigen van adres en verzekerings gegevens. U krijgt binnen een dag werkdag(en) van ons een reactie.

Deze site is gebouwd door

Bij acute pijn of andere spoedgevallen, belt u
tijdens openingstijden met: 0703962688
buiten openingstijden met: 070-3110305

e-mail: tandartspraktijkrijswijk@tandartsinrijswijk.nl